Alla inlägg under januari 2008

Av Sara - 23 januari 2008 22:20

 Okey jag erkänner, kollar in på Facebook inbland för att snoka runt efter saftiga nyheter...?=) Bla olika Quiz

Resultatet från en av dessa följer nedan:


How Classy Are You?

I'm The Rising Bourgeoisie
You represent the best of both worlds. Not only are you sophisticated, but you are motivated to improve your stature through hard work and dedication. You don't bring your ego to the table, which makes you down to earth and humble. Keep doing your thing because you deserve everything you get.


Och vem hade trott att det skulle vara så enkelt att få svar på min fråga: - Är jag verkligen på rätt spår med alla dessa funderingar eller är jag bara en vanlig dagdrömmare utan självinsikt?

Det som krävdes för att få svaret var helt enkelt bara att gå in och svara på ca 10 frågor om din vardag, taadaa!! haha jag är nöjd med resultatet, gillar verkligen "You represent the best of both worlds"


- En gnutta självironi bland raderna - GodNatt

grr

Av Sara - 18 januari 2008 15:10

Förbaskad idag. jo faktiskt!


Har startat en klubb: Aldrig mer en dator från DELL och helst inte med Vista som operativsystem tack!


Någon som vill vara med?!


Slöseri med tid, tur det inte är jag som är arbetsgivare och ska betala lön, soc.avg och inkomstskatt.


- Nä, tacka vet jag HP!

Av Sara - 14 januari 2008 22:56

Sitter på hotellet i Eslöv. Har idag suttit på föreläsning hela dagen, i morgon börjar vi 08.00 och slutar vid 17.00, sen blir det gasen i botten med värsting fiestan som Sixt var så snälla att placera på mig. (Jag var en sån där jobbig kund som ville veta vad jag skulle få köra för bil i den prisklassen innan jag bokar upp något, de lovade mig en 1-serie(BMW för er som inte fatta) men vad får jag, en FORD...grr. Där fick jag mitt straff för att jag ringde tre gånger innan de fick mitt kortnummer.


Berättar om nedresan, för ovanligenhetens skull hade jag inte bokat fel flyg, och inte heller hade jag vätskor som inte fick passera säkerhetskontrollen med mig i handbagaget =) Jag lär mig...

Kommer ned till Sturup går av planet, köper vatten och hämtar mitt bagage,FÖRST !!wii (har aldrig hänt)

Går in och hämtar hyrbilen, en skruttford med navigatorn placerad i passagerarstolen, så varje gång jag är 3 meter ifrån den korsning jag håller på att missa avfarten till och panikbromsar så åker navin ned på golvet.

Har på tok för höga klackar för att klara av att trycka kopplingen i botten på den lilla bilen.


Skåne var inte som jag minns det från då jag var liten och åkte tåg ned med mamma och mormor för att hälsa på gammelmormor. Jag minns det som grönt, mysigt och vackert med alla äppel, kanstanj och päronträd och pakrerna med ankor.

Nu möts jag av kolsvarta mörkret och plattland.

Kommer in på ett industriområde och börjar bli nervös, det såg ut som ett typiskt ställe där fälgsidorna försvinner i rödljusen. Det är ett par grader varmt och blåser som tusan, ingen snö alls=( Kommer fram till hotellet som ligger bredvid järnvägen och ett snickeri. Möts av en tom jätteparkering och en hare skuttandes förbi då jag kliver ut ur bilen. Innanför grindarna fanns något som liknade ett bostadshus, inga grannar. Kommer in och välkommnas av en herre och hans fru =) Supermysiga männsikor. Det visar sig att huset tillhörde deras familj och de hade inrett övervåningen för hotellverksamhet. Speciellt sätt att bedriva hotell på, bara 4 rum. Alla rummen var uppbokade av tjejer från samma utbildning som jag.

 Så det blev ju toppen!


Föreläsning idag som sagt av branchfolk, och det känns som jag valt rätt, vilket är en oerhörd lättnad då jag övervägde starkt att vända och åka hem igår. Väldigt trevlig skola, lärare och klass. Blandad från Härnösand ned till Göteborg, och så jag då från Ume.

Avklarat min första momsdeklartion ikväll ! Jag är på G.


Lägger ut en bild på världens eller kanske den enda söta renen, som Andreas tagit. Andreas säg till om du vill jag plockar bort den, men jag tycker den är så himla fin.


- Saknar Norra Sverige! (tom renarna... eh)

Av Sara - 2 januari 2008 17:27

Victoria Secret FashionShow bokad på Söndag kl 20.00 på TV3. Yiiii


Fick en kul bild av Andreas under helgerna, eller den är faktiskt vacker tycker jag, vad annars, han lämnar aldrig ifrån sig något som inte är vackert.


Som ex. kolla in bilderna från Hemavan, där vi var dagarna innan julafton i regnet, blåsten, ingen snö, plusgrader.. ah ja alla dåliga väderföhållanden man kan tänka sig under en och samma dag.


Annars knegar jag på i förhoppningen om att kunna göra Broadway NYC en dag!


*tjohopp*

Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards