Alla inlägg under februari 2008

Av Sara - 29 februari 2008 17:18

Lade upp en session jag tog tillsammans med Per på Starstruck.se i sommras. Bilderna togs för Skullcandy hörlurar.


Kika in och tyck till: http://www.modellbilder.se/photosession.php?id=24180


Pratade som snabbast med gulliga Janina , ev ska vi tillsammans plåta lite produktbilder i Stlm om ca 1 mån, sedan fortsätta arbetet i Milano i slutet av Maj. Vi får väl se vad de säger om mig. Skulle vart skitkul, har nu länge velat jobba med Janina igen, men det har inte kommit ett tillfälle. Så varför inte ta det i Italien=) Fotografen är en av dessa man bara kan drömma om http://www.linell.se/ . Han har tagit det snyggaste omslaget som tryckts, KENT - Vapen & ammunition , den med den vita tigern på, ooo vill ha en hel tapet med den.


Var på den nya butiken som öppnat nere på stan, Ruth mfl, eller nått sånt knasnamn, men måste säga att jag blev besviken. Jag såg ut som en ballong i kärringkläder där inne i provhytten. Skumma kläder. Är jag för gammal kankse ?? Jag kanske borde handla på MQ och Lindex ... det är det som händer då man närmar sig 25 år. Man blir helt enkelt kärring. Ja det måste va så, för jag köpte ju faktiskt en sak på "ungdomsbutiken" En skarfs !! =0o


Nu ska jag vänta på att åka och handla, tror det blir hamburgare ikväll, hemmagjorda. Flottigt och gott!

- Ruth mfl, får bara 4 knappar av 10 från mig!

Av Sara - 28 februari 2008 17:27

29:e Feb - Uppdaterad 


1. Hur gammal är du om fem år?
Usch 30 ....

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Lillskrutten (katten alltså)

3. Hur lång är du?
173 cm tror jag!

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Öhm, "att komma ihåg"dilemmat ...

5. Vem ringde du senast?
Pojkvän

6. Vem ringde dig senast?
Slår upp nummret .... Nätverket Nyföretagare i Umeå

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

Vilken klänning ska jag ha på balen, den bruna eller den gröna? Från Syster Yster
8. Föredrar du at ringa eller skicka sms?
Skicka sms, har telefonfobi tror jag ...

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda tack och lov =) Har de helst separerade, får ta del av två världar då man besöker dem.

10. När såg du senast din mamma?
I går faktiskt typ 5 min. Hon bor 25 mil bort och det är inte alls ovanligt att jag alltid har tok brådis då jag kommer förbi, så det blir, knepigt nog, bara korta besök vid varje tillfälle. Men hon kommer till stan efter helgen och shoppar med mig =)

11. Vilken ögonfärg har du?
Blåa, det högra ögat har en brunt fläck närmast centrum...

12. När vaknade du i dag?
Jag vaknade nog vid 8, det är underbart att inte behöva ställa klockan=)

13. Vilken är din favoritjulsång?
Rocking around the christmas three?

14. Vilken är din favoritplats?
Stranden i Thailand, helt klart! Men annars soffan=)

15. Vilken plats föredrar du minst?
I kön, grr

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Helt omöjligt att veta faktiskt, då är jag 35 år. Jag befinner mig nog på en plats där ev kommande barn trivs och där jag har affärsutvecklingsmöjligheter.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Inget tror jag, jag hade nog en sån där osynlig vän som Alfons Åberg har.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Jag skrattade nog säkert åt mig själv!

19. Hur stor är din säng?
180 cm bred, men jag tillgår nog bara en generös yta om ca 50 cm på natten =/

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar såklart, gillar att äta, se på tv och surfa samtidigt, då krävs det en man kan slänga upp på en liten yta, typ i knäet.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan. Förstår mig inte på de som sover med kläder ???

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4 stycken, men det är nog bara en som utnyttjas till fullo då det blir svårt att rymma alla på den minimala ytan jag får tillgång till i sängen.

23. Hur många landskap har du bott i?
1

24. Vilka städer har du bott i?
Storuman ( ja det borde räknas som stad om Lycksele gör det) haha

Skellefteå

Umeå

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota alla årets dagar!!

26. Är du social?
Ne inte så värst, jag är nog en ganska självupptagen typ. Men igentligen borde jag börja va det för jag går både mig själv och min familj på närverna då jag får mina damp attacker och då jag pratar föör mycket.

27. Vilken är din favoritglass?
OJ =) Ähm Ben & Jerry är oslagbar. Kan inte välja smak, alla chokladstoppade är Yummi!! Drömmer om en B&J glassbar.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Tiramisu! Jag är ett efterrättsmonster!!

29. Tycker du om kinamat?
Thai är snäppet bättre.

30. Tycker du om kaffe?
Har blivit beroende av Latte, skit nördigt jag vet!

31. Vad dricker du till frukost?
Drickyoghurt

32. Sover du på någon särskild sida?
Mage

33. Kan du spela poker?
Nä,då skulle jag ljuga om jag sa något annat.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Jag gillar ett ge mys

35. Är du en beroendemänniska?
Absolut, periodare. Förra året han jag med, Ben & Jerry mani, Latte mani, Tacco mani, KinaPuff XL mani, SubWay mani och den vanliga Pepsi Max manin.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nix

37. Vill du ha barn?
Jag tror det. Men inte nu.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Jag suger verkligen på språk. Kan lika lite Tyska som Engelska, det säger en del om mina språkkunskaper.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nix

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
HAV

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Shoppa =)

42. Äger du dyrbara smycken?
Haha Nej

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Ugly Betty
Usch orka inte mer, tar resten en annan dag...

--------------------------------------------------------------------------------------------

44. Kan du rulla med tungan?

Japp, Saras got talent

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Mig själv

46. Sover du med gosedjur?

Nja räknas katten?

47. Vad har du för ringsignal?

Kommer inte ihåg, har precis bytt telefon

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Nä det tror jag inte

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
 En gardin

50. Flirtar du mycket?

Nä, jag försöker bara vara trevlig juh

51. Kan du byta olja på bilen?

Haha det skulle jag vilja se, men jag fixar det säkert!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Köpte cab, körde ca 15 mil, blev stoppad och tappade körkortet =(

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Öhm, tror det var "Underbar och älskad av alla" - Martina Haag, jag läser för lite litteratur.

54. Läser du dagstidningen?

Ja på nätet

55. Prenumerera du på någon veckotidning?

MåBra och Cosmopolitan

56. Dansar du i bilen?

Dansar? Hur skulle det gå till ?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

P3

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Info om en industrilokal och telefon nummer till mäklaren

59. När var du i kyrkan senast?

På dop för 2 år sedan

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Håkan Rune *fniss

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

Förra sommaren tog vi en roadtrip i RX-8an ned till Visby, Mantorp och Göteborg, det blev väl några nätter iallafall. Det var mysigt =)

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Min pojkvän kom hem från jobbet än fast han har übermycket att göra, för att ringa lassa och fixa en ambulans åt mig, men det gick snabbare att åka upp själv så då körde han upp mig och satt med mig hela förmiddagen vid båren!! Pluppe=)

Av Sara - 26 februari 2008 15:39

Ja eller nästan iallafall, fick åka in akut på lassa idag för mens smärtor, ENORMA! Haha jaja jag vet, men de var fasen ingen lek. Huvva. Efter lite piller och aparater så mår jag nu bra igen, tills nästa månad. Då vet ni det ... =)

Man börjar ju undra, då det går utförs ja då jäklar är det brant, och sen verkar jag åka med glidmedel under fötterna.


Nä nya tag. Ska ha telefonmöte med en affärsrådgivare på Torsdag, det blir jäkligt kul, älskar att snacka med folk som gillar mina ideer =) Nämen, det är givande att prata med folk som verkligen kan branschen. Man skall se till att omge sig med en massa bra människor då man skall sattsa i eget företag. Ensam är inte stark!


Ali skall rita min Misse tass, Yippi =) Han börjar skissa på den idag, nyfiken.

Om det är någon som har en tid på SkinArt och vill vänta ett tag till, hör av er =) Jag har inget tålamod.


- Halvt döende, Behöver lite sympati 
http://www.wulffmorgenthaler.com/

Av Sara - 25 februari 2008 17:01

Finns inte så mycket intressant att berätta men jag känner ändå att jag behöver skriva av mig lite. Vad beror detta fanatiska bloggande på som världens människor drabbats av... är det ett skrik på uppmärksamhet eller är det en dagbok av en uppmålad fantasivärld du önskar du levde i och vill att andra också ska tro att du lever i... eller är det helt enkelt en vanligt dagbok från hjärat där du skriver på internet bara för att det är enklare än en penna och med ett plus då du kan koppla bilder till texten för att få starkare minnen då du senare återgår för att läsa igen.


Jag vet iallafall inte varför jag skriver, har bara ett måste ibland, då tristress uppstår eller då jag behöver få ut något i ord för att analysera och gå vidare.  För mig är detta ganska bra, för jag kan gå tillbaka och titta på vad som hände när, för jag har abslout inget minne av datum, dagar eller tid.


Har pratat med Ali i dag om att skissa upp en tass som enbart består av trampdynorna från Misse som gick bort. Jag vill ha den i verklig strl och tot. lagom stor så att den passar på undersidan av den högra handleden. Känner verkligen starkt för den, och för krabaten som jag förlorade. Fint minne.. och så gillar jag tatueringar som är snygga, i svart och genomtänkta, motiv som betyder något. Skulle aldrig kunna färga skinnet med en ros, sjöman eller ett päron... varför? It makes no sense to me.


Ska visa skissen då den är klar.


Fick tid på SkinArt den 2 maj, ugh länge dit, och inget tålamod har jag heller.

Har letat som en galning efter snubben som tatuerade min tiger på magen(som Ali också ritat på frihand), men har är tydligen ute ur bilden enligt rykten, skit tråkigt, han gjorde ett jävla jobb med den.


Nä nu ska jag ta mig i brasan och gå ned på stan för att hämta sushin jag beställt sen fortsätta med företaget så det blir av.


- Shit på deej - Ha en bra dag

...

Av Sara - 25 februari 2008 09:39

Ja vem f*n har sagt att det ska vara lätt...

Av Sara - 22 februari 2008 16:15

Jag förlorade honom idag .... fattar inte .... saker är så förbannat orättvisa ibland...



R.I.P

Du kommer att chefa i katthimmelen=)


- Saknar dig grisen !

Ont

Av Sara - 21 februari 2008 17:35

Hjärat värker, tårarn sprutar och jag kan inte sluta hyperventilerla. Igår var allt som vanligt, du lekte med lilleman, du trampade på vår mage i soffan, kurrade och kelade. Men i morse var det något fel, du kom inte upp till sängen då jag vaknade.... 7 år tillsammans, och nu riskerar jag att förlora dig, för tidigt, många år för tidigt. Gå inte snälla. Natten kommer att bli ett helvete, morgondagen avgörande om du kommer att klara detta.


Det gör så ont att se honom lida, det gör så ont då han skriker.



- Håll ut vännen, bli frisk!!!

Av Sara - 14 februari 2008 15:36

Har städat hela dagen, städat bort lite damm, lite katt ifrån möbler, gardiner, golv och alla andra ställen där katterna fastnar. Känns så bra då man tagit tag i det. Damsugaren fick nog och lade av mitt i städningen av mattan, han tyckte nog att det var lite för mycket skräp i påsen, jag tömmer den aldrig. Så jag ska åka och köpa en ny i morgon, fick ett bra pris på en helvit (designad) dammsugare =) haha älskar prylar, trotts att det är en damsugare.


Rent och snyggt hemma, nu återstår bara bakning, jag är grym på att baka men det är riktigt länge sedan jag hade tid och lust att baka, men nu i eftermiddag tänkte jag göra bullar, majsbröd och brownies, yuummii!!

Jag är en värdelös hemmafru, måste skärpa mig.


Hoppas jag är kvitt förkylningen i morgon också för då blir det raka spåret till gymmet igen efter 2 månaders "vila". Måste få igång kroppen igen.


Sängen är rena rama himmelriket!! Sov så gott i natt. zzz


Trevlig Alla hjärtans Dag på er!


- Praktiserar på att bli en bättre människa


EDIT: Bakat färdigt, suck ... Bullarna är stenhårda och brödet smakar olja... jag som var så grym på baka, var ... =( Ska testa bowniemixen som endst skall blandas med vatten och ín i ugnen, lyckas inte det då ska jag aldrig baka igen.

Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards