Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 28 juni 2008 16:33

Sommar idag med =) Underbart härligt!


Idag gick jag och Natta på stan bara för att kika runt samt ta en fika.

Jag gillar verkligen Bodyshop så därför blev det lite prylar därifrån idag, köpte produkter ur serien Passionsfrukt och ett par skrubhandskar.

 Deras duschcreme med skrub rekomenderas om ni har fet hy och/eller finnar.














Nu ska jag cabba ned BMW:n och åka på Ica för att handla grillat. Lammfile är min nya favvo. muuums. Sen funderar jag på en jordgubb/rabarber paj med vaniljvisp.

Av Sara - 27 juni 2008 16:57

Idag kommer jag mycket bättre överens med håret, jag ser inte lika tantig ut=)

En perfekt dag, håret ser bra ut, hittade två superfina halsband på pilgrim till 50%, ett par shorts till J och en massa Italienska delikatesser till middag.


Och då man kommer hem är det final i Project Runway (jeffrey vann=) samt final i Hells Kitchen. Perfekt!


Så nu sitter jag och knaprar på en ciabatta bit med den nya Philadelphia - Gurka & Feta. Otroligt god!!!!


Jo, sommaren är här igen !!




Av Sara - 27 juni 2008 09:29

Japp, precis som jag anande. Åt kanske 200 g choklad + en massa annat godis igår. Efter 2-3 timmar blev hyn i ansiktet fet och idag har finnarna krypit fram.



Myt:

Choklad framkallar Inte finnar.

Myth busted!!!


Grattis till världens bästa syster som fyller år idag!


- Jag visste det!!

Av Sara - 26 juni 2008 21:14

Myten skulle knäckas - Att choklad inte alls ger dig finnar! Jag är säker på att det är chokladens fel.

Men då jag går ut från OK, där jag köpt 1/2 kg godis (mestadels choklad) får jag plötsligt ont i halsen och den blir helt igensvullen. Happ... jag som hade laddat upp för att ta död på myten. Jag har inte heller ätit godis på hela veckan så nu är min hy i toppform och redo för att utsättas för lite choklad. Men inte halsen.


Jag har iallafall påbörjat testet, trotts halsen. Ska iallafall klämma i mig halva påsen så jag kan försäkra mig om att jag fått i mig tillräkligt med choklad.


Min hy brukar säga ifrån efter bara ett par timmar, den börjar då producera fett och dagen efter kommer finnarna. Så jag tror inte alls på att det är något annat som orasakat det plötsliga uppkomsten av finnar.

Smart drag av mig att göra detta på torsdag då helgen med fest närmar sig... tänkte inte på det... shit!


Jag återkommer i morgonbitti med resultatet.


- Lev o må, ät choklad men inte dagen innan fest!

Av Sara - 26 juni 2008 10:32

Jag visste det!! Idag känns det inte alls bra med frissan, bara tanken av huur länge det kommer att ta, att spara ut ca 20 cm hår igen, gör mig galen.  Dessutom tycker de flesta att jag ser äldre ut.... *hurmf*  Jag vill inte se ut som en medelålders kvinna i kris. Eller så är det så att det finns en 25 års kris och jag befinner mig mitt i den.


Jag vägrar att sätta dit löshår, det ser trasigt och billigt ut. Plastic är inte alltid fantastic.


Nä detta går inte, dax att göra någon nytta!


För er som undrar så går företaget förbaskat segt, allt tar tid, väldigt lång tid. Håller planeringen så öppnar vi i Aug. Har lite mer på G också som ska bli intressant att pilla på med. Det handlar om bilar och cybervärlden, hoppas det blir av.



 



Av Sara - 25 juni 2008 16:50

Som utlovat så får ni nu se nya frillan. Städade med håret uppsatt innan jag tog bilen så jag har sabbat stylingen...


Vad tycks?? Paris Hilton eller Tönt ??? Haha


- Ganska nöjd iallafall


Före ....                                         
            Efter ....

Av Sara - 25 juni 2008 16:12

Gjorde denna upptäckten då jag surfade runt på Steve Madden.com

Det finns en kopia av de Gucci stövlar jag har som kostar ca 10 000 :- men kopiorna kostar nu bara ca 270 :- !!!!!


Alltså, om ni gillar Gucci dojjerna gå in på stevemadden.com och shoppa ett par liknande för 270 :- =)


De till vänster är Gucci och till höger SteveMadden

Av Sara - 25 juni 2008 10:18

Det handlar inte om Invasionen vid Normandie utan om dagen då jag klipper av mitt långa hår som jag sparat på i .... ja iallafall 8 år.


Detta är stort för mig då jag aldrig har haft kort hår.  Har som säkerhet fixat ihop det med den omtalat bästa page frisören i stan =) 

Jag är rädd för panikångesten som kan uppstå då allt hår är borta.


- Rör om i livet lite genom en ny frissa!


Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards