Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara - 30 augusti 2008 23:15

Satt precis för 20 min sedan och tänkte på låten Hallelujah och hur jäkla bra Amanda Jensen gjorde den förra året i idol. Så jag letade rätt på den,tryckte på play, och njöt. Den är så bra, jag får tårar i ögonen varje gång.

Efter att jag lämnat både tv4.se och youtube efter att ha tittat och lyssnat på låten om och om igen, så går jag in på Ida`s blogg för att kika. Det första inlägget jag ser är ett videoklipp med Hallelujah ..... jag börjar genast fundera på om det har hänt något, med någon som står oss båda nära. Skedde det någon övernaturlig tankeöverföring precis?

Hur kan vi båda i skivandets stund sitta och gråta till samma låt?

Ida hade iochförsig sett låten framföras på sommarkrysset av Molly från lilla melodifestivalen, men jag har inte ens flippat förbi kanalen eller läst något om det på nätet.


Skumtomte

Av Sara - 30 augusti 2008 20:04

Skriver endast av den anledningen att jag är enormt uttråkad och förvirrad.

Då man är nära det man drömt om i flera år början det kännas motigt och osäkert, jag börjar tvivla på mig själv, klarar jag detta??!! Tanken och allt annat man utsätter sig själv för mitt uppe i detta har gjort mig svag och otålig.

Ett ex. På fiket idag fick jag efter att ha väntat på min latte i 10-15 minuter gå till kassan för att meddela att jag skiter i kaffet och tar en cola istället eftersom mitt sällskap redan har fikat färdigt och jag har ännu inte fått min latte. (de var 3 st som jobbade och ingen kö, vad är problemet ??) Situationen fick mig att brinna upp inombords och då jag kommer tillbaka till bordet så sitter jag bara och skakar.

Helt sjukt, men pressen på mig tär på nerverna otroligt!


Aja, ville bara skriva av mig. Är det någon som har tips på någon humorsite eller något annant kul på nätet med humor i kategorin "Skadeglädje" så skulle jag bli gladare.

Av Sara - 30 augusti 2008 19:58
Av Sara - 29 augusti 2008 08:45

Sen jag började i dessa tankar med företag för flera flera år sedan har jag såklar spanat efter lokaler i olika slag. Då man hittat något så har de såklart varit svinit dyra, och det gör mig sur. Varför ska en lokal i Umeå kosta lika mycket som motsvarande i Sthlm??? Staden Umeå har helt klart fått storhetsvansinne.


Men nu har jag sprungit över en lokal, mitt i stan, på gågatan tom. En jäkla massa ingår dessutom i den fåniga summan * *** :-/månaden. Ska bara sleva i mig filtallriken sen ringa henne och kolla när jag kan flytta in.


Wiiii

Av Sara - 27 augusti 2008 23:01

YES som jag trodde, Christian blev vinnaren av denna säsongs Project Runway!!!!


Kika in hans verk på http://www.christianvsiriano.com/

Han är nog den mest talangfulla designern i Project Runways historia. Eller vad tycker ni??


- GodNatt


Av Sara - 27 augusti 2008 09:04

Ingen är gladare än jag över att bältet har hamnat på höften igen och inte lägre över revbenen som en jäkla korsette. Puch*

Jag trivs som fasen med allt krims krams runt höftbenet och svarta tighta byxor, stövlar och varma jackor. Färger i svart svart och svart =) Wiiiii

I höst inspireras jag otroligt mycket av Gucci`s höst vinter 2008 kollektion.

Tänk om jag hade råd med skorna och väskan....

Ikväll är det bokat Ben & Jerry och 2 härliga timmar Project Runway final med bla Beckham i juryn.


Lite godbitar


Av Sara - 25 augusti 2008 15:37

Nu är verkligen den sista energin tagen ur Sara, jag pallar inte längre mer motgångar, hur tar man tag i dem då de kommer. Hur gör man för att skaka av sig stress under press och motgång utan att sluta att tro på sig själv och sin dröm.

Jag är fixerad vid att vara självständig, det ska jag erkänna, men ibland är man beroende av en annan människa eller dess kompetens, vilket gör mig frustrerad!! Jag vill själv!!! Jag vill kunna själv!! Precis som då jag var liten, ingen fick hjälpa.   - Nä jag kan själv!!


ååååååååååå


- Måste hitta ett sätt att kontrollera min frustration. Bägaren av mjukglass har runnit över med noisettesås. (lät gott)


Av Sara - 24 augusti 2008 14:51

Åh så skönt, det verkar som jag äntligen hittat ett program som är användar vänligt. Jag är ingen hacker, inte heller tekniskt lagd så jag vill ha ett enkelt program. Anna fakturering och Nora bokföring verkar supersimpelt och billigt. Man kan ladda ned grundversionen gratis från addsam.se.

Gratis är ännu bättre än billigt i dessa tider.


Är det någon som prövat dessa i praktiken ?? Eller har ni andra program at tipsa om?

Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards