Alla inlägg under mars 2008

Av Sara - 10 mars 2008 18:08

Orkar inte engagera mig mer idag.

Hittade bilder från då farfar fyllde år i sommras och vi firade honom i stugan.

Jag och Ida bakade såklart tårta åt honom, nedan ser ni resultatet=) Jag är otroligt nöjd med fisktårtan.=) Farfar älskar att fiska och spela dragspel så det var ju en självklarhet att hans tårtor skulle symbolisera detta.


Sen en bild från stugan midsommar -06.


- Blir aldrig en storstadsbrud av mig

Av Sara - 10 mars 2008 10:40

Som alltid så hatar jag måndagar, hjärnan... visst är det måndag ??... funkar inte riktigt efter några dagar på pausmode. Den behöver ett par dagars uppvärmning innan den börjar funka som den ska igen, och då brukar det vara torsdag eller så =)

Veckan kommer att fyllas av roliga möten, där jag och min ide är i centrum, gillas=) Hatar möten där jag måste tvinga på någon något som jag inte tror på, typ som då man sålt kalle-anka pockets, tvingat företag att utbilda sin peronal (till inga pengar alls), eller försökt förklara för tanten på Ica att varan hon köpt inte alls är något fel på då hon tycker att gräddfilen luktar surt!

Nä tack och lov är den perioden över, och kommer aldrig igen hoppas jag.


På Onsdag åker vi till stugan för premiärturen både på fjällen och på den nya skotern.... harkl, jag låtsas att den är jäättefin, hallå orange? Aja har iallafall, bortskämd som jag är, fått behålla pärlan till denna säsongen med=)


Måste åka iväg att köpa bärbart modem till datorn så vi kan surfa i stugan, hemskt va??!! Flugan internet ...

Av Sara - 8 mars 2008 14:02

Bilfanatiker som jag är så lägger jag energi på sånt som för en annan kan tyckas helt oväsentligt!

Ser på reprisen av TopGear och äntligen har Jeremy Clarkson hittat en tysk bil som han tycker är helt ok, och erkänner det. Min våta dröm Audi R8. Han tom älskar den!! Vill ha den !!! Och hittar inga fel !!! Va?! Säger han det dåå måste det vara den grymmaste bilen av de grymma.


YES !!


- Ser världen förändras ! Nu tillbaka till Excel, Intäkter och Kostnader.

Av Sara - 8 mars 2008 10:08

Äntligen ska jag få smörgåstårta =) Fyllde år tidigare i veckan men har ännu inte hunnit med en tårtbit. Det är Lördag och som vanligt sitter jag hemma vid datorn ensam, knappar i excels härliga värld... Pappa kom med förslaget som blev räddningen för helgen, Smörgåstårta/kalas och melodifestivalen. Hans sambo och hennes son har precis kommit hem från en utlandssemester så man kommer väl att känna sig som en tysk korv efter tårtan. Jag är så i behov av en semester nu, värmen och sol, jag behöver verkligen det för att ladda batterierna.

Tyvärr så blir det ingen semster i utlandet men förhoppningsvis så åker vi till stugan på torsdag och stannar över helgen, sen påsk, älskar påsken i stugan! Familjen, mat, mys och en massa skoter åkning=) Då blir jag glad!

Hoppas Frida och Mattias kommer med Wilma. Oh måste gå på H&M och köpa något sött till henne, då hon precis fyllt år, och hennes mamma med. Barnkläder är så himla söta nu mer. Så tack för att ni klämde ut henne så jag fick en anledning att köpa söta babykläder=)


- Wiiii Vår!!!

Av Sara - 6 mars 2008 11:01

Urk, jag är så seg i huvudet idag, bilden framför ögonen är bara suddig. Orkeslös helt enkelt.

Orkar inte göra något idag, borde göra massa saker, bla träna, räkna, ringa, klura, skriva, läsa, forska, undersöka, rapportera.

Ork`int!


- Gäsp

Av Sara - 2 mars 2008 14:27

Jo jag avgudar unga, ambitiösa, snygga affärskvinnor!  Men plötsligt blir jag helt paff, Victoria Silvstedt, okey hon kan sin sak och har verkligen hittat konsten att tjäna pengar på sitt eget namn som varumärke och allt det där, hon blir lite av en förebild för mig. Men hallå, vart tog den där smarta blonda bruden vägen som alla pratar om?? Ser på reprisen av "I Huvudet På Gynning" där Carolina hälsar på Victoria på hennes terass i Italien. Hon visar henne runt frukostköket och Silvstedt säger: - Här brukar jag varje morgon göra mig en riktigt espresso och pressa mig apelsinjuice, och så ska hon då demonstrera maskinerna för Gynning, hahahahaha hon visste iallafall vart kaffet skulle stoppas ned men sen vart och hur enheten skulle fästas på maskinen .... hihi de fick be om hjälp. Okey alla kanske inte kan med moderniteter som en kaffemaskin men nog faan borde det "Blonda yrvädret från Bollnäs" fatta att man inte kan pressa en apelsin odelad med skalytan mot pressen, hahaha, och efter ett tag kommer de på det: Den måste skalas först =) hahahahahaha jaja, det funkade säkert men det kanske inte var det enklaste och smartaste sättet att pressa juice på.


- Diggar iallafall Gynning


Annars jobbar jag vidare på företaget, har stora planer, jag tror verkligen detta kommer att gå skitbra. Det handlar första månaderna om att sattsa allt,gärnet, fullt ut. - Vinna stort, eller förlora kraftigt! Jag tror på vinna stort, ideen är helt rätt i tiden och unik dessutom. Det hänger nu på banken och att hitta den rätta lokalen, jag har en på G som är perfekt men vet ännu inte när det bli tillgänglig.


Citerar Gynning: Jag är övertygad om att detta kommer att gå! Gör det inte det så hoppar jag ut genom fönstret, och det vore ju lite synd!! Då blir det inga fler program ...

Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards