Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Sara - 8 juli 2008 21:59

Sedan Misse gick bort har det funnits i tankarna att skaffa en till katt så Ozzy inte skall behöva vara ensam. Dock har det varit svårt att gå vidare efter Misse, det känns lite som att han blir utbytt mot en annan. Men vi lever och dör, naturens gång.


Jag har alltid gillat Skogisen och letat efter en blandis som har minst 50% skogis i sig då jag skaffat katt. Misse var halvskogis och Ozzy är också det. Så ett skogisblod vill jag ha. Sen har jag hittat en mycket intressant ras "Maine Coon" Jag såg den först för några år sedan på en utsällning och blev förälskad. Så nu har kravet blivit 50% Skogis och 50% Maine Coon. Varför jag vill ha en bladras är för att de oftast har bättre magar och är mindre kräsen på maten. Sen så klart så har jag bara positiva upplevelser från dem.


Så nu har jag hittat honom!! Det är bara ett problem, min bättre hälft måste säga Ja... hur gör djur?? Någon som har något trix för att få dem att ge efter och säga ja??


Här är han=) Kärlek vid första ögonkastet!


Av Sara - 8 juli 2008 21:11

Det var ett tag sedan en uppdatering. Inte mycket har hänt sedan sist.

Vi åkte upp på 60 års kalaset, som för öv var ett trevligt kalas med god mat och en massa tårta=) Födelsedagsbarnet fick en 125:a Piaggio från -57, skit frän. Jag har sett den modellen i nytillverkning i rosa, den är riktigt tuff.

Ska se om jag hittar en bild att visa.


Då jag anlände på torsdagen så hade brorsan fått Rock Band" så självklart blev det tv-spel till sena natten=) Jag älskar Guitar Hero, blir manisk, men detta var snäppet bättre. Jag satte mig såklart vid trummorna, och var riktigt bra också, lyckades vid första försöket spela en låt med 90% träffar. Tycks minnas att jag var ganska duktig på trummor då man gick högstadiet och hade musiklektion. Jag blev dock ingen Tommy Lee, Rock Band är det närmste man lyckas komma livet som rockstjärna =)


Iallafall, såg en ny uppfinning för handväskor. Det var en bordshängare så man slipper ha handväskan på golvet då man är ute.

Detta fick mig att fundera på alla bakterier som hinner fastna på och Under handväskan !!! Tänk er alla ställen som väskan hamnar på, golv i badrum, hallar, butiker, bilar, resturanger, krogar osv osv. URK!! Och sen kommer man hem och lägger väskan på diskbänken eller på köksbordet???!!!! Ännu mer URK!!! Ska genst sluta lägga upp väskan på möblerna.

En annan smittbärare är shoppingpåsar och matpåsar som följer med under ett par timmar på stan in och ut ur butiker och provrum, runt i kundvagnar och sedan in i bilen och då man kommer hem åker dessa upp på avlastningsytor i köket där mat skall tillberedas..... hum, aja, hädanefter tänker jag mig för vart jag kastar upp kassarna.


Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards