Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Sara - 4 februari 2008 18:04

Hamnade på första sidan här inne på bloggagratis.se och tittade in på vilka bloggar som har mest läsare och hittade denna http://must-be-thin.bloggagratis.se/ , jag får rysningar. Kan ingen hjälpa henne och alla andra tjejer i världen som är så fixerade vid mat och revben att de håller på att ta livet av sig, något gram per dag närmare tvångsmatning på sjukhuset om de inte dör hemma eller på shoppingturen innan.

 Vart är världen på väg??!! Snälla stoppa detta sinnessjuka ideal. Och ni designer som i dagarna visar era kläder på Sthlm fashion week, har ni inget ansvar. Varför tar ni ens upp skelett på senen för att visa era kläder ?? Är det i den världen ni vill att era barn skall växa upp. Vill ni verkligen att er dotter skall dricka ett halv glas vatten och äta en flinga cornflakes per dag bara för att kunna se döeende ut - som de på catwalken som mamma jobbar med ??

 Sinnessjukt är vad det är. Och jag ska inte säga att jag inte själv påverkas av media och alla revben som går omkring där ute, det göra jag och säkert alla andra kvinnor också, men tack och lov har jag styrkan att inte svälta mig själv.

Alla har inte styrkan att så emot - de svälter.


Hittade även så denna pappan som lever med ett barn som har anorexia, fy fasen, jag känner för dig, hoppas verkligen du orkar hålla ut och kämpa vidare för din dotters välmående. 

http://anorexiapappan.bloggagratis.se/


- Been there, done that - jag vet vilket helvete det är!

Av Sara - 4 februari 2008 15:03

Fasen va jag hatar detta, hur kan det komma sig att knabbt en 1/3 av lönen är kvar efter ca 10 dagar. Gah! Jag mår inte bra av denna pengaångest och den konstanta jakten på pengar dels för att täcka till hyra och mat varje månad och sen vill man ju ha en skvätt över till övrigt. Och den skvätten är verkligen bara alltid en skvätt.


Va i h'vete ska man göra för att kunna unna sig livet ?? Unna sig saker av livet kostar pengar, så är det bara! Naturvandring och frisk luft, va glad att du är frisk bla bla bla, pyttsan!

För det första så jobbar politikerna på att göra oss psykiskt skadade av tron att vi sabbar naturen och bör göra någonting åt det snarast annars .... vad det handlar om är att skapa denna mani hos oss för att kunna punga ur mer skattepengar ur skattebetalarna som lever i tron om att de gör något bra för naturen genom att byta till etanolbil, och politikerna hittar hål där de kan ta ut mer skatt samtidigt som vi känner oss som medbrottslingar till "tron på naturens undergång via miljöförstörelsen vi orsakar"


Ta som ex Projekt Bottnibanan" Visst, jag kan ta ett det är ett projekt insatt av staten för att hålla den höga arbetslösheten nere under en period, men det är ju inget de skyltar om. Botnibanan tycks vara ett miljöprojekt, jaha ... hur miljövänligt är det egentligen att bygga en järnväg idag?? Och vad kostar det ??? Vad kommer den årliga förlusten bli ??? Vem betalar det ?? Jo skattebetalarna! Vill vi ha ett snabbtåg genom sverige?


Grrr


Så hur man än vrider och vänder på det så är det jävligt svårt i sverige att hitta ett sätt att tjäna så pass mycket extra pengar (efter skatterna är betalda) att vi har råd att unna oss livets extra. Inse att sverige är ett förbannat fattigt land!! Och politikerna ska bara ha mer. Förtjänar dom verkligen deras löner, borde inte de som jobbar och driver sveriges markandsekonomi få mer rimlig lön?? Jag skulle vilja se politikerna ställa sig i en fabrik och skruva fast huven på 20 lastbilar om dan, eller montera ett chip i en mobiltelefon. Ta bilen efter en halvjävlig inlandsväg till jobbet varje dag och sen reparera bilen för de skador vägen orsakat.


Jag har drivet och viljan att göra en j'vla massa saker som innebär mer pengar in till staten, men va fasen får jag ut av det??


Nä, det enda är att spela spelets regler och komma på sätt att flytta pengarna runt paragreferna. Än så länge går det utan att svartjobba.



Presentation

Omröstning

När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
 NU!
 Mars
 April
 Maj
 Senare
 I år blir det ingen shopping

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards