Alla inlägg under maj 2008

Av Sara - 8 maj 2008 22:45

Ytterligare en dag av vemod, känner mig otroligt nere. Och problemen byggs på.



- FAAAN


Av Sara - 7 maj 2008 18:35

hoppas natten och morgondagen blir bättre än dagen och gårdagen...


- Det var allt jag hade

..

Av Sara - 7 maj 2008 13:24

Jag orkar inte mer...


Hur f*n ska jag fixa detta ekonomiskt? Allt jag planerat, drömt om, BORTA!


Hur kan jag vara så jävla dum.

Av Sara - 2 maj 2008 22:43

Snodde denna lista av Ann (tack) Har otroligt lite att göra i detta ögonblick, så om ni är rädda om er tid eller lätt blir uttråkade av långa listor eller mina åsikter i allmänhet skippa detta inlägg =)

        1. Tre namn jag lyssnar till: 
        Sara, Gumman, Öh Duh 


        2. Någonting jag tycker om med mig själv:
        Uppskattar all humor !


        3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
        Jag är på tok för bekväm av mig


        4. Detta är jag rädd för:
        Kryp, höjder, mitt gamla jag
         

        5. Tre saker jag vill ha varje dag:
        Kärlek, mat, aktivitet för hjärnan och kroppen


        6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
        Steka pannkakor, vänta ut en tid, låta bli att svära


        7. Detta tycker jag om att göra:
        Prata, uppleva, jobba


        8. Detta vill jag göra just nu:
        Sova


        9. Bästa känslan:
        Lycka


        10. Värsta känslan:
        Panik


        11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har/är:
        Hjärna, Hjärta, Humor


        12. Är jag kär just nu?:
        Ja.


        13. Jag vill gifta mig:
        Nä varför?!


        14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
        *Skaffa ett stort hus (gärna 20-tal)med stoor ladugård(vad jag ska ha den till vet jag inte men vetskapen av att den finns känns mysigt)

        *Hitta mitt drömjobb

        *Vakna varje dag utan väckarklocka


        15.
        Min käraste ägodel:
        Oj, hum, jag vet inte, men det måste vara handväskan. Där ryms allt som är viktigt att ha under en dag.


        16.
        Något jag vill ha i present:
        En kattkompis till Ozzy


        17. Detta har jag på mig just nu:
        Jeans från TrueReligion, Randigt linne från VeroModa, Topp från GinaTricot, Underkläder från HankyPanky och Triumph


        18. Favoritkläder:
        Jeans!


        19. Favoritdjur:
        Katt


        20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
        Allätare


        21. Då grät jag senast:
        Då jag förlorade Misse (Miss U)


        22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
        Matte/Idrott


        23. Stjärntecken:
        Fisk


        24. En bok jag gillar:
        Jag skäms (läser bara böcker då jag verkligen känner för det)


        25. En film jag gillar:
        Har dåligt minne men den senaste var American Gangster (riktigt bra)


        26. TV-program jag gillar:
        Serier: Ugly Betty, Desperat Housewives


        27. Favoritdoft:
        Marc Jacobs - Daisy


        28. Detta äter jag gärna:
        Grillat, Thai, Sallad, Tacos


        29. Dricker helst:
        Pepsi Max


        30. Favoritgodis:
        Kina Puffar XL


        31. Hit vill jag gärna åka på semester:
        Thailand (är förälskad i landet)


        32. Färgen på mina ögon:
        BLÅ, med en brun fläck i den ena


        33. Min längd:
        170+ något


        34. Jag tror på:
        Det övernaturliga


        35. Jag spelar:
        Öhm, Ipod?! (är inte alls musikalisk)


        36. Person jag beundrar:
        Janne


        37. Så här bor jag:
        Etagelägenhet i centrala stan. Liten dock=(


        38. Antal döda krukväxter i hemmet:
        Haha alla!!!


        39. Det här tänder mig:
        Humor


        40. Det här gör mig avtänd:
        Surisar


        41. Favoritfärg:
        Svart


        42. Favoritcitat:
        "Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken."

            Källa: Joan Rivers


        "Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre" - Nalle Puh


        43. En hemlighet jag vet:
        Berättar jag så är den ju knäckt!


        44. Den bästa present jag fått:
        Alla presenter är bäst så länge de hålls hemliga innan


        45. Senast köpta skiva:
        Oj det var länge sedan...


        46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
        Håret


        47. Det jag är missnöjd med:
        Låren eller knölen på näsan, men va fasen, vad spelar det för roll.


        48. Udda förmåga/egenskap:
        Kan göra 100 saker samtidigt


        49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
        En Tiger, det hade vart spännande.


        50. Tre personer jag vill ska göra detta test:
        Finns det tre frivilliga???

      Av Sara - 2 maj 2008 20:48

      Som svar på om jag är ett skämt som inte fattade inlägget i den där Angelicas blogg gällande Norrland och dess invånare:

       - Nej jag tog det inte alls på allvar, eller rättare sagt på blodigt allvar. Min poäng gick fram till alla som läser bloggen där ute med förutfattade meningar.

      Är hyffsat less på frågan: - Har ni isbjörnar på gatan där uppe?


      Dålig människa eller ej, jag försvarar bara min hemmamiljö "Norrland".


      - Har inget intresse av att trakasera människor ute i cybervärlden, delar bara med mig av min värld.


      Av Sara - 1 maj 2008 15:42

      ....är Sydbor i Sverige som tror att Norrland är gjort av en egen smet! Vilken vet jag inte, surdeg kanske, eller en "tör" limpa.

      Sthlm och söder ut kommer direkt från den finaste ciabattan!

      Nämen seriöst, är sthlm så dåligt pålästa att de inte vet vad som finns norr om Uppsala? Åker ni upp hit så kommer ni att upptäcka att det inte är kraftiga höjdskillnader, som då skulle bidra till ett klimat av snö året om, dåliga förhållanden som försvårar biltrafiken för oss så vi blir tvugna att ta fram renarna ur ladan för att ta oss till Ica som är 5 mil bort(MINST) för att sen återvända till Lappkåtan för att laga ärtsoppa över öppen eld, medan gubben hugger ved på gården för att vi skall få värme i stugan.

      Som grädden på moset ser vi förjävliga ut, inavel hela högen!


      Haha jaja


      Varför jag reagerar av mig är för att jag gick in på en tjejs blogg för att kika runt bland annars rolig läsning, och upptäcker en till som inte har en aning om vad som finns utanför tullarna i sverige. Så jag kommer väl få på näsan då min kommentar kommer fram till L.A:s kvarter.


      -Heja Norrland!

      http://www.norrlandstestet.se/

      Av Sara - 1 maj 2008 14:39

      Okey, det är den bittra sanningen, jag är en "sopaholic" men dock inte så kratigt sådan, men visst jag tänker väl på nya kläder och då speciellt skor och väskor sådär 2-3 gånger per dag! ... eh =)

      Jag kan inte hjälpa det, vill ha nya kläder, förstår inte de som går i samma kläder år på år... trist! Personerna tappar ju personlig utstrålning, en människa i mina ögon som inte byter kläder utstrålar osäkerhet. Det måste vara en person som inte lägger märke till människors sätt att smälta in i vardagen. Om man går på möte i joggingdress skulle man knappast bli uppkattad eller tagen på allvar av styrelsen. De skulle tro att det har hänt något, typ: - Men vad har hänt ? Han måste ha tagit en joggningtur på morgonen och då han/hon återvände hem för att duscha så har något fruktansvärt hänt.

      Så är det !

      Kläder är personlighet, status eller ett sätt att anpassa sig till en roll i samhället.

      Så jag förstår att det har blivit en modeblogg hysteri i världen.


      Iallafall, jag måste ta tag i mina problem tills jag har råd på riktigt att shoppa lös.... huvva

      Med respekt för min familj!


      Buhuuu och nu då det är sommar !


      Aja, jag tyckte jag hade läget under kontroll för ngn månad sedan då jag hittade forever21 på nätet, då bestämde jag mig för att spara innan jag lade en beställning på lite kläder. Ett par skor i guld, en t-shirt och en klänning i rött samt en topp som jag inte hittar bild på. Så jag sparade och la beställningen då jag känte(trodde) att jag hade råd, detta var för ca 2 veckor sedan. Det kändes ju så bra att ha sparat ett par 1000 lappar och att jag fick tillbaka 7000 på skatten. Så jag hade ju bunkrat upp till dessa kläder (som "bara" kostar 1500 inkl frakt) och så pengar till Jörgens födelsedag.

      Men, så kom helt plötligt en dag i slutet av månaden då det brukar vara dax för räkningar .... vad hände ??? Jag hade ju sparat!!!

      Och så ringde pappa och ville ha bidrag till stugan, för renovering i sommar, och det var 3000 till .... suck*


      Ja jag vet iallafall hur det är att göra av med mer än tillgångarna varje månad, det går!!! Lyxfällan är inte bara på TV utan det är faktiskt sant !! =)

      Men jag har inga lån dock =) Eller bara lite rest från renoveringen av huset, som nog var den sämsta husaffären som ngn lyckats med i Umeå kommun... aja


      Nu har jag blottat min börs så jag blöder bakom örat, måste hämta papper ...


      - ......


      Oh jo, klänningarna på bild är under kategorin "VILL HA - OTROLIGT MYCKET" från forever21

      Presentation

      Omröstning

      När kommer du att shoppa vår/sommarkläder?
       NU!
       Mars
       April
       Maj
       Senare
       I år blir det ingen shopping

      Fråga mig

      0 besvarade frågor

      Kalender

      Ti On To Fr
            1 2
      3
      4
      5
      6
      7 8
      9
      10
      11
      12
      13 14
      15
      16
      17
      18
      19
      20
      21
      22
      23
      24
      25
      26
      27
      28
      29 30 31
      <<< Maj 2008 >>>

      Sök i bloggen

      Senaste inläggen

      Kategorier

      Arkiv

      Länkar

      RSS


      Ovido - Quiz & Flashcards