Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Sara - 14 oktober 2008 17:37

Då jag hade kommit ned på stan så ringde telefonen på en gång och det var banken som meddelade att de skulle ta kontakt med min kontakt på ALMI för att tillsammans lägga upp lånet. Så jag kan ännu inte meddela hur det har gått men jag har hopp om att det skall lösa sig med pengarna från båda parter.


Så nu får jag vara "skitnödig" i några dagar till innan svaret kommer. En konstig situation faktiskt, det känns som att de närmaste dagarna kommer att bestå av att göra ingenting annat än att vänta. Eller jag har ett möte i morgon bitti igen men sen är det lugnt resten av veckan.

Jag har koll på allt jag kan ha koll på i detta läget, nu fattas bara pengar och att advokaten kan lyfta på luren och svara då man ringer.


Av Sara - 14 oktober 2008 12:52

Nu jäklar är jag nervös. Satt som sagt i möte hela förmiddagen och under tiden så hade banken jag tror mest på ringt och lämnat meddelande om att få återkomma under dagen. Det gäller alltså besked om låneansökan gick igenom eller inte. Hela min affärside står och faller på checkkrediten från banken, så nu jäklar är jag "nödig". =0/


Mötet gick iallafall superbra. Men nu vågar jag inte längre spekulera kring om jag gjort ett bra jobb eller inte och om det kommer att gå vägen detta.


Måste ut och ta en promenad och vänta på att banken ringer upp igen. Jag törs helt enkelt inte, ännu.


Annars så har lite produkter kommit i brevlådan som skall testas =) Gillar att packa upp packet.

Av Sara - 14 oktober 2008 08:10

Ja detta är tidigt för mig, jag har tom fikat redan. Den vanliga morgonen brukar börja vid 8.30 Jag är ingen morgonmänniska, vill gärna ta fika, sätta mig i soffan, slå på tv:n och titta på repriser till timmarna innan lunch =0o


Huvva vad jag hade ont i magen i natt. Fick under tvång sitta på Olles och titta på hockey och käka flottig hamburgare med aioli och coca cola. Ugh. Idag börjar jag käka grönsaker och fisk.


Nu ska jag på möte igen=(

Ovido - Quiz & Flashcards