Alla inlägg den 13 november 2008

Av Sara - 13 november 2008 09:49

Jag kan inte annat än att hålla med Janina, dessa utmaningar är lite knepiga och jag förstår inte vitsen med dem, men visst bara för att inte vara tråkig och bryta länken så är jag väl med då.


Jag har blivit utmanad av Janina. 

* Länka den som utmanat dig & sätt in dessa regler i din blogg *
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga & knäppa *
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn + länk *
Låt dom veta att du utmanar dom genom att lämna en kommentar i deras blogg.


1.
Jag får rysningar och kallsvettas då människor, speciellt äldre skadar sig och börjar blöda. Svimmade en gång då jag var mindre, då en äldre dam ramlade i en rulltrappa och skrapade upp sitt ena knä.

2.
Jag är livrädd för för småkryp och höjder.

3.
Jag skulle jättegärna vilja kulle kunna påverka lagarna i Sverige kring djurskydd. Jag önskar att straffet för misshandel och mord skall dömas lika enligt lag för människa och djur. Min dröm är en djurpolis och inte en djurskyddsavdelning på kommunerna, då det bevisligen inte har den effekt som behövs.
4.
Jag funderar starkt på att dra iväg på en spahelg, känner mig sliten och fnasig(=dålig hy och förhårdnader på fötterna).

5.
Jag skulle vilja lära mig att kontrollera mitt temperament och min otålighet, två saker som jag dras med i vardagen. Jag har en fömåga att brinna av då jag lessnat på något. Men viktigast att åtgärda är mitt tålamod, jag har något jag kallar "passiv damp", vill så mycket hela tiden och det ska ske NU eller helst igår, och då inget händer pga av att jag inte kan göra något mer så blir jag galen, det kryper i kroppen och måste då få avreagera mig på något, tex springa, gå eller träna. Men det orkar jag inte och väljer att lägga mig i soffan och sura istället=) haha

6.
Jag har en dröm om att kunna ge tillbaka till min familj, jag vill kunna bjuda dem på resor, köpa fina saker eller ha mer tid för dem.

7. Kopierar Janinas svar med egna kommentarer
En av mina andra stora drömmar är att få klappa en tiger(uppfylldes i Thailand för två år sedan, vilket var en underbar upplevelse) Drömmer fortfarande om att få göra det igen men då på ett omtalat munkläger där fullvuxna tigrar går omkring lösa. Det andra är att simma med delfiner, de verkar som otroligt vänliga och nyfikna djur vilka jag fasineras av.


Nu utmanar jag följade: Chatarina , Ingela, Ann, Natta, Ida, Madde , Andreas
Ovido - Quiz & Flashcards